pátek 30. března 2012

Studie


Dnes opět obrázky ze skicáře, tentokrát jednoduché barevné pastely, studie barev a jejich kombinace. Momentálně se nemůžu jaksi donutit začít nějaký nový obraz, nevím, jestli je to tím, že mě tak vyčerpala práce na aktu Ležící, či co :), ale faktem zůstává, že teď „pouze“ skicuju, cvičím oko, hledám chybky a hlavně přemýšlím. Mám několik námětů, které bych chtěla zpracovat, ale zatím je nechávám uzrávat v hlavě, přemýšlím nad technikou – jestli použít akvarelovou podmalbu nebo pastelovou s fixativem, jaký použít papír atd.Dokonce už jsem si pořídila i A5 záznamník, do které si píšu nápady, myšlenky a citáty. Většinou jsem měla všechno napsané jen po papírcích v mé pracovně, ale pak, když jsem chtěla něco najít, nebylo to dvakrát praktické a často se myšlenky s papírky někde ztratily. Takže se začínám i při svém koníčku chovat systematičněji:). Jak tak vkládám své představy na papír, ať povedeně či nikoliv, čím dál více si uvědomuju, že se člověk nesmí bát dělat chyby. Je třeba zkoušet, a to nejen v kreslení, i v životě. Když člověk zhmotní svou představu na papír, nebo realizuje nějakou touhu v životě, stane se to, že na ni uvidí, že si ji může uvědomit a následně s ní pracovat – buď si řekne, že tady ne anebo s nějakými obměnami tudy ano. Ale vždycky nás to někam dovede, uvědomíme si chyby a lépe si pro sebe můžeme definovat, co chceme..Proto i špatné obrázky ve finále nejsou špatné, pokud z nich dokážeme čerpat – ukazují nám směr a jak jsem někde četla – neexistuje nic jako zbytečná námaha :-)....





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!