pondělí 16. dubna 2012

Mečík, pastel a tempera


                                                 
Tento víkend jsem si dokonce dvakrát (!) udělala výlet do svého ateliéru mimo domov, abych mohla v klidu experimentovat na tomto obraze mečíků...Ještě že jsem využila volného času takto, protože už mi „lehla“ mladší dcera s horečkami, a má mysl už má opět zcela jiné starosti. Nicméně se stále snažím své nápady a náměty psát do malého deníčku, který nosím stále sebou, a je to čím dál více můj neocenitelný pomocník. Myšlenky a nápady se často objeví a zmizí jako mávnutím, a když se mi podaří je zachytit písemně, tak už se dají dále rozvíjet.
Jak už jsem naznačila, na tomto obraze jsem zkoušela experimentovat, a to především s technikou – použila jsem jiný papír než Canson, a to především z důvodu, že jsem chtěla použít jako podklad temperu a potřebovala jsem silný papír, který se moc nezkroutí navlhčením barvou. Papír je ale hladký nikoliv strukturovaný, ale vzhledem k tomu, že temperu jsem použila právě k tomu, aby malba měla silnější strukturu, to vůbec nevadilo. Většinou používám akvarelový papír, ale ten je pro mě bohužel dostupný až v prodejně s galérií Chagall v Ostravě, a teď tam zrovna nemám cestu (nicméně se těším až tam někdy zajedu a doplním si své zásoby kvalitních papírů a výtvarných potřeb-to je pro mě, jako když se dítě ocitne v hračkářství :-).
Na obraz (40x50) jsem použila silné tahy štětcem s větším nánosem bílé tempery, na kterou jsem pak nanášela barvy pastelu a fixovala několik vrstev, aby došlo k lámání barev, jak jsem si teď zvykla....
Mimo jiné jsem také řešila problém fotografování obrazů, protože poslední dobou jsem s fotografiemi nebyla spokojena, obraz v reálu byl mnohem sytější a jasnější i ostřejší než na fotografii, a to mě zlobilo. Pokusila jsem se tedy o úpravu fotky v programu Zoner Photo Studio 12. Vložím zde fotky pro srovnání. V žádném případě jsem nechtěla, aby úprava fotky změnila barvy a ladění obrazu, jen jsem se chtěla, co nejvěrněji, přiblížit k realitě. Nakonec stačilo pouze použít funkci automatické vylepšení, a kombinovaná úprava obrazu a myslím,že se zdařilo :-)....

Před úpravou, barvy jsou zastřené...

Po úpravě :-)


A nakonec povídání završím citátem Edgara Degase (který mimochodem maloval krásné pastely baletek), který je pravdivý více než dost:
„Malování je snadné, když malovat neumíte – jakmile malovat umíte, je tomu právě naopak“
:-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!