neděle 29. dubna 2012

Poslední sníh na polích

                                                                 
                                                    Last snow on the fields“
                                    pastel with watercolor underpainting, 40x50 cm
 
Zde je můj další obraz krajiny s názvem Poslední sníh na polích, ve formátu 40x50, na kterém jsem s přestávkami pracovala minulý týden – úkol splněn :). Na tomto obraze jsem použila jako podmalbu akvarel. Dočetla jsem se, že hodně malířů používající pastel, používá podmalbu akvarelem i olejem, a jak jsem se sama přesvědčila, je pravda to, že pastely jsou potom mnohem sytější. Zatím jsem s touto podmalbou malovala po třetí a stále se to učím. Ze začátku jsem se s tím trochu prala, protože jsem použila tenčí papír než akvarelový, takže se při namáčení samozřejmě kroutil. A samozřejmě pastel se chová jinak na podmalbě než bez ní, takže jsem si na to musela zvyknout a chvíli jsem si říkala, jestli jsem neudělala chybu....ale člověk se nesmí nechat odradit prvními potížemi :). Ještě musím hodně doladit technickou stránku podmalby a přípravy papíru. Hned jsem začala studovat v knihách o akvarelu, a dočetla se o fintě, která se používá při přípravě papíru na akvarel, který je nižší gramáže, (jako ten můj) – takže hned příště vyzkouším a poreferuju.. Samozřejmě další věcí je použití barev akvarelu – jaké použít, kolik použít...atd.
Potud technická stránka věci:). Jinak foto, které mě inspirovalo k této krajině, vzniklo už hodně dávno, ještě když jsem bydlela u Dobříše ve Středních Čechách. Líbil se mi kontrast mezi posledním sněhem na poli a suchou trávou..chtěla jsem vyjádřit ten pocit, kdy už člověk čeká na jaro a poslední sníh brzy roztaje...Teď je sice venku úplné letní počasí a všechno se krásně zelená, ale i k tomu se časem dostanu ve svých malbách.
Takže toto je ode mě opravdu poslední sníh, příští až v zimě :)

2 komentáře:

  1. Stunning!! So beautiful..peaceful..so much depth and intensity in the landscape..an exciting piece!
    Marvelous art Marcela!!
    Thanks for sharing your artistic process..woonderful.. and it is very inspiring!
    Victoria

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you very much Victoria for your kind words!!! Your comment always please me and I appreciate your opinion!! I hope you are having great time. Warm regards eM

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!