pátek 6. dubna 2012

Velikonoční přípravy a malování

                                                        "Listy", pastel, 40x50


Tento týden se mi hůře vyhrazuje čas na malování a je to hlavně díky přípravám na velikonoční svátky, ne že bych tyto přípravy prožívala nějak ve shonu nebo přehnaném smejčení, ale přece jen jsem vyměnila výtvarnou techniku pastelu za techniku decoupage – připravovala jsem vajíčka na zdobení touto technikou a s dcerami jsme nazdobily spoustu vajíček – dokonce jsme našly ve skříni na ozdoby úplný poklad, deset vyfouknutých a neozdobených vajíček z minulého roku, takže jsme byly dostatečně zásobeny. Naše modrá Eliška byla fascinována přípravami a zvědavost jí nedala, jak je vidět na přiložených fotkách...Nicméně i když přípravy vrcholí, každý den jsem si zašla ke svému stojanu doma, kde jsem měla rozpracovaný obraz z ateliéru. Vůbec bych nečekala, že mě tento skoroabstraktní obraz tak pozlobí. Nanášela jsem jednu vrstvu barev za druhou a fixovala a při třetím zafixování jsem zjistila, že kompozice, kterou jsem vybrala prostě nefunguje...:(, naštěstí díky pastelu, který dokonale kryje, jsem dokázala kompozici změnit a především zjednodušit, tak aby obraz nebyl roztěkaný, a aby byl jasně daný bod, na který se má oko zaměřit, ať už vyjádřený barvou nebo formou. Uvědomila jsem si přitom spoustu cenných věcí. A jakkoliv si člověk může myslet, že abstraktní obraz je vlastně to nejjednodušší, není tomu vůbec tak. V hlavě už mám další obraz, který chci začít, tak doufám, že se k tomu o víkendu dostanu...





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!