sobota 21. dubna 2012

Vlčí mák skica


Dnešní pastel je z mého nového skicáku A4. Co jsem si předsevzala, že budu častěji skicovat, množství spotřebovaných skicáků se zvýšilo :). Jsem teď ráda, že jsem se rozhodla používat běžný kreslící karton a ne Canson. Taky díky mým novým soft pastelům jsou teď barvy  na obrázcích sytější a jasnější, a samozřejmě v neposlední řadě umění nafotit obrázek zdokonaluji také. Mimo mé malé skicy, mám také na stojanu doma rozkreslený obraz zimní krajiny, do kterého se brzy pustím barvami. A aby toho nebylo málo, tak jsem dnes v ateliéru začala novou abstrakci. Vypadá to, že skáču od obrazu k obrazu, ale není to tak, všechno se děje postupně v čase - každý den něco, a v prostoru - ve kterém se zrovna nacházím...Zjistila jsem, že pracovat jenom na jedné věci není tak úplně ono, člověk je tak zaujatý jen jedním námětem, že už pak "nevidí, pro oči", je dobré odpoutat pozornost i někam jinam - zvlášť, když se tak trochu nemůže hnout z místa, často pak se uvolní prostor pro nějaký nápad nebo jiný pohled na věc. Navíc bych se malování chtěla věnovat opravdu systematicky, a nejenom pouze podle nálady..Vždycky si stanovím nějaké náměty nebo úkoly na týden, a na těch se snažím pracovat a také je dokončit, a to i tehdy, když se mi nechce - jenom tak přicházejí nějaké výsledky. Mimo jiné jsem teď začala fotit různá zátiší, která bych chtěla postupně namalovat, jsou to zatím jen studie předmětů a vztahů mezi nimi. A už pro mě není žádné překvapení, že z desíti fotek vyjdou nakonec jen dvě, které vyjadřují harmonií vztahů. Jakkoliv se to zdá z venčí, není jednoduché poskládat nádobí nebo předměty tak, aby působily harmonicky, jednou jsou vzdálené od sebe moc, jednou jsou natěsnané, jednou je to moc fádní.....Každopádně je stále, co objevovat, a to mě na tom vlastně baví. V tomto procesu není možné převzít nebo okopírovat něco od někoho jiného anebo jde to, ale není zatím ta vlastní zkušenost, je to pouze prázdné kopírování, proto si lámu hlavu, míchám barvy a snažím se dojít ke svému vlastnímu stylu...

2 komentáře:

  1. Hello Marcela,
    You have beautiful paintings,
    I loved them all.
    Receive my best wishes from Brazil.
    Geraldo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dear Geraldo,
      thank you very much for your comment and greetings from such a distance.
      I am very pleased You like my amateur paintings. Do you paint too?
      I am sending you greetings from Central Europe, Czech Republic and wish you all the best.
      Marcela

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!