čtvrtek 3. května 2012

Abstrakce č. 3


                                                       Abstraction No. 3
                                      pastel with watercolor underpainting, 32x32 cm


Na této abstrakci jsem si vyzkoušela opět techniku kombinace akvarelu a pastelu bez nějakých formálních omezení...Stále beru abstrakci jako hru a myslím, že v každé jakkoliv vážně pojaté tvorbě by mělo zůstat místo pro hravost..Líbil se mi moc citát od Picassa, který prohlásil:

V patnácti jsem uměl kreslit jako Rafael a celý život mi trvalo, než jsem se naučil kreslit jako malé dítě.“

Takže, mimo tu hravost, jsem si na tomto obrázku vyzkoušela techniku přípravy papíru na akvarel,
a jsem velmi ráda za ni. Podstata přípravy papíru, který má menší gramáž a není přímo vyrobený pro akvarel, je jeho namočení a napnutí papírovou páskou. Při následné malbě akvarelem má sice papír tendenci se opět hýbat, ale tím, že je velmi dobře fixovaný po okrajích,je to slabé, oproti tomu, když jsem malovala minulou krajinu a kroutil se papír i po krajích. Když ale malba zaschne, papír se opět krásně narovná a je připraven na pastel - a to je to nejdůležitější, co jsem potřebovala... Na tomto obrázku jsem si mimo jiné zkoušela nástřik barvy z kartáčku na zuby (starého :), udělá to opět zajímavý efekt. Nemyslím, že bych technice akvarelu nějak propadla. Má svoje pro i proti, jako každé médium. Nicméně hledám ty techniky, které by moje pastely zase posunuly dál a zdokonalily a kombinace akvarel-pastel je velmi plodná :). Při studiu knihy o akvarelu jsem narazila i na akvarelové pastelky, a ty bych taky ráda někdy vyzkoušela v kresbě – jsou to pastelky, které se pak dají rozmývat vodou a můžou vznikat zajímavé kresby...


                                           Akvarelová podmalba, vskutku dětská :-)

Potřeby pro napnutí papíru 
1) papír namočit intenzivně na tácu ve vaně, nechat odkapat
2) mokrý jemně vyhladit žínkou na pevné desce
3) namočit žínkou papírovou pásku a přilepit
4) nechat dobře proschnout, nelépe přes noc




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!