středa 30. května 2012

AQUILEGIA VULGARIS – foto



                                                        ORLÍČEK OBECNÝ


Díky mému nástupu do zaměstnání, mě ubylo hodně volného času, který jsem věnovala kreslení a psaní blogu, ale rozhodla jsem se přesto nešidit své čtenáře
(díky za podporu :). 
Budu se tedy dál snažit  psát svůj „obdeník“ (od slova obden :-D), jen pokud nebudu mít zrovna žádné nové obrázky, budu ho doplňovat svými fotografiemi, snad se budou líbit...
Dnešní fotografie budou z mých nesčetných botanických toulek. Na tento úlovek jsem taky docela pyšná. Tato cizokrajně vypadající květinka se jmenuje Orlíček obecný. Její jméno pochází z latinského Aquila = orel (protože její konce „ostruh“ jsou zahnuty jako orlí drápy)
Orlíček obecný patří k ohroženým druhům naší květeny. Na Slovensku je řazen k druhům potenciálně ohroženým. Od počátku novověku se také pěstuje v kultuře, proto se objevuje mnoho kultivarů, které se odlišují barvou i tvarem květu, (jak je vidět i na fotkách - našly jsme na jednom místě hned několik barevně odlišných druhů). Ale pozor, rostlinka je slabě jedovatá.
Co se týče kreslení, tak zde žádné novinky nejsou, nic jsem nestihla ani rozpracovat, Ale aspoň jsem si už připravila papíry na kreslení, takže až budu moct, můžu hned sednou a kreslit. Koupila jsem si totiž nový karton větší gramáže. V obchodně ho nazývají foto karton, sice nevím proč, protože s běžným fotopapírem nemá nic společného. Mají ho pouze ve velikosti 50x70, což mi vyhovuje, ale pro malé obrázky, které teď mám v plánu, jsem si ho musela rozřezat. Myslím si, že je dost hrubý na to, aby se moc nekroutil až ho namočím akvarelem. Taky mám nějaké nové štětce, co se týče ceny, tak nebyly ani nejlevnější ani nejdražší – zvolila jsem takový kompromis :) 1ks á 45-50 Kč), takže doufám, že s nimi  práce půjde od ruky. 
Už se na kreslení moc těším a myslím, že do pátku se u mě vyvinou silné abstinenční příznaky :).

A ještě na závěr jeden citátek od pana Wasila Kandinského:
„Skutečně dobře namalovaný je obraz, který se vyznačuje plným vnitřním životem. Dobrá kresba je jen ta, na níž nesmíme pozměnit ani jedinou čárku, protože bychom tak porušili její vnitřní život, a to bez ohledu na anatomické, botanické či jiné vědecké zákony."
Co na to říct? Nezbývá než souhlasit a pokoušet se o to :)





                                                       Neocenitelný pomocník 
                                           při poznávání květin, který používám leta.....

1 komentář:

  1. Dear Marcela,
    These flowers which you are presenting on this post for your visitor readers, and photographed during your "botanical wanderings" are curious, rare and pretty.
    Your interest in botany as well as the concern for the potentially endangered species is a very noble attitude.
    Receive my kind regards:
    Geraldo

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!