čtvrtek 17. května 2012

Oranžové tulipány

"Orange tulips"
watercolor and pastels


Tento týden se ve svém tvoření soustředím spíše na kresbu. Sice už mám v hlavě pár "větších" témat, ale zatím je nechávat dozrát. Raději teď, než u stojanu, sedím u svého stolu s MP3 na uších a zkoumám možnosti techniky kresby akvarel a pastelky nebo akvarel a pastely. Koupila jsem si na to také nové barvičky a doplnila papíry převážně A4 a A3. Kreslím tedy  spíše menší věci, na kterých si ujasňuji kompozice, barvy a především, co dokáží akvarelky, protože ty jsou pro mě vlastně nové medium, které jsem dosud nepoužívala. Dnešní obrázek je z kombinace pastel a akvarel. Stále více se ujišťuji, že tyto dvě techniky spolu perfektně spolupracují a doplňují se - výsledkem jsou zářivé barvy a dá se dosáhnout skvělé prostorové hloubky... a samozřejmě skvělé relaxace a radost z barev pro tvůrce :-)....
Mám moc ráda ty chvilky, které si ukradnu jen pro sebe, sednu si do své pracovničky a soustředím se jen na to, co chci vyjádřit obrázkem. Všimla jsem si, že mnoho malířů přirovnává ten pocit při tvorbě k meditaci a musím s tím souhlasit. Ale pravda je, že když jsem se někdy pokoušela jen o meditaci, tak jsem nikdy nedosáhla takového soustředění a příjemných pocitů, jako když právě kreslím nebo maluji :)....Proto se do ní nenutím a jsem ráda, že jsem si našla vlastní způsob jak meditovat - malovat. Kreslila jsem už od mala, ale nikdy jsem se tomu nevěnovala tak intenzívně jako poslední dva roky. Vědělo se, že nějaký talent tady je, ale vždycky stál na pokraji mého života a oživovala jsem ho jenom někdy. Ale jak plynul čas, člověk chodí do práce, vychovává děti atd. cítila jsem, že to malování pořád někde ve mně je a chce prostě ven. A tak jsem se rozhodla trochu si přeorganizovat priority a svému malování vyhradit část v mém životě, kterou si zaslouží....Je to něco, co jsem dlužila jen sama sobě :). A právě malováním jsem si splnila svůj sen. Myslím, že není nikdy pozdě plnit si své sny, jen je třeba je nechat vejít do běžného života a udělat jim místo. Říct sobě i všem okolo, teď prostě nemám čas, chci se soustředit na svoje věci. Mám vás ráda, ale potřebuji být chvíli sama a tvořit...Vlastně ani dost dobře nechápu, co mě to vlastně pořád nutí něco kreslit a malovat. Každopádně mě těší ten proces a jsem velmi ráda, když někoho jiného potěší výsledek tohoto procesu :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!