pátek 11. května 2012

Zátiší s malými dýněmi


                                                "Still life with a small pumpkins"
                                                  watercolor with color pencils

Tak dnes po delší době nějaké to zátiší. Několikrát jsem avízovala, že pracuji na zátiších. Nejdříve to byla práce s aranžováním různých předmětů a zkoumání různých kombinací a vztahů mezi předměty. Všechny zátiší jsem si samozřejmě nafotila, abych viděla, jak moje nainstalovaná zátiší fungují či nefungují. A ze všech zátiší jsem si vybrala podle mě ty nejlepší, které jsou nejvíce harmonické, a ty budu teď postupně kreslit - technikou akvarel a pastelky (ta mě teď nějak baví :). Nemám moc náladu dělat je ve velkém formátu, jsou to spíše studie ve formátu A4, ale pokud se mi nějaké zátiší bude obvzlášť líbit, tak z něho udělám větší obraz :). Teď především řeším kombinace barev pozadí a stolu atd., které už si musím vymyslet sama...Mám ráda, když i takové zátiší vyzařuje zvolenými barvami a předměty nějakou náladu. Tohleto samozřejmě září jasnými barvami...hold sluníčko vyšlo a barvy jsou hned jasnější. Musím říct, že mě taky barevně nejspíš ovlivnila četba životopisu Fridy Kahlo. Fascinují mě její barevná zátiší i ostatní obrazy, které barvami přímo křičí. Svým způsobem obdivuji, jak dokázala vymalovat svá navýsost intimní témata, a to často i dost drsně..tomu tedy říkám arteterapie mistrů :-D. Nevím, jestli bych něčeho takového byla kdy schopna, ale každopádně barvy to je moje a stále se učím nebát se a používat intenzivní barvy. Snad se mi to aspoň tady trochu povedlo.....

1 komentář:

  1. Thanks dear Marcela for the smiles....:)))
    Well I would like to inform you that to avoid span, I do not display my email on my blog. I received and still receive thousands of spans and for this reason I removed.
    Please right it now, In case you need any day to send a message out of the commentaries of the blog.
    Here it is;
    Geraldom3@yahoo.com.br
    I wishes you a nice week.......Smiles:)))!
    Geraldo

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!