pátek 13. července 2012

Břízy II. - pastel a tempera


Dnes přepracovaný obraz ve formátu 40x50, který jsem dotvářela v ateliéru. Proč přepracovaný? Tento obraz mi chvíli už visel na zdi v ateliéru a jak jsem kolem něho chodila a dívala se na něj, řekla jsem si, že by to chtělo více struktury, více zdůraznit kůru bříz a modrá by měla být více modrá :)...
Obraz jsem si donesla domů, ale tam jsem s ním nepohnula, takže až jsem ho přinesla  zpět do svého prostorného ateliéru, dokončila jsem ho. Původní obraz jsem celý znovu zafixovala a nanášela jsem další vrstvy barev, fixování několikrát opakovala a nakonec pro dotvoření struktury kůry strom, jsem použila bílou temperu, která tomu teprve dodala potřebnou plastičnost. Viz detail:


A citát pro dnešní den z knihy, kterou jsem teď dočetla od Elizabeth Gilbertové "Jíst, Meditovat,Milovat":

"Ve světě plném chaosu, katastrof a podvodů je někdy možné věřit pouze kráse.
Na potěšení se nedá smlouvat. Oddat se plně tvorbě a užívání si krásy tedy může být vážná věc -
nikoli nezbytně prostředek, jak uniknout realitě, ale také někdy prostředek, jak se reality přidržet, když se všechno ostatní rozpadá."

                                                   Pěkný víkend všem!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!