čtvrtek 30. srpna 2012

Hudba, slova a obrazy.....


Dnes opět přichází ke slovu téma inspirace. Odkud se bere? To naštěstí nikdo neví, jinak by ten sklad byl už dávno vybrakovaný :-D....Inspirace přichází často, když to nečekáte a nacházíte jí tam, kde to nečekáte a to je na tom asi to nejlepší. Inspirace ztvárněná Múzami si přichází, kdy chce ona, nikoliv kdy chcete Vy...Nicméně se s ní dá uzavřít určitá dohoda, že když jí budete uctívat, bude Vás navštěvovat přednostně a když jí budete věřit, bude stát vždy o krok před  Vámi....Je to tak abstraktní pojem jako intuice, ale bez ní je materiální svět zoufalé dutý....Už Wasily Kandinskij ve svém traktátu, který jsem „louskala“ před několika měsíci zmínil myšlenku, že každá barva a tvar má své vibrace a asociace – když se to takhle řekne, tak je to celkem jasné, ale zažít to, je už trochu něco jiného....Tak jako jsem minule psala o asociaci s květem bílého oleandru a stejnojmenného filmu, dnes se nabízí asociace se slovy a hudbou - a to, že nejdřív bylo slovo....
:-)....a to slovo má nějakou vibraci a ta vibrace se ztvárňuje v obraz....Anebo ještě přesněji nejdřív byla vibrace = hudba, slovo a pak obraz...O čem to tady celou dobu motám? O tom, že poslouchám hudbu, která mě inspiruje – což není nic objevného, to děláme všichni....Nicméně v mém případě jsem našla inspiraci v hudbě, která vzniká hned vedle mého ateliéru. Ono se vlastně celému tomu prostoru říká zkušebna, protože tam zkouší můj partner se svou kapelou Cohorta – v jedné místnosti oni, v druhé (v mém „ateliéru) já...Samozřejmě nikdy ne společně :-D....Už jste na mém blogu mohli vidět i mé promo fotky kluků z kapely (více fotek na rajce.net)..Jednou za čas s nima vyrazím na nějaký ten koncert, většinou jako fotografka či kameramanka. Tentokrát jsem na jednom z koncertů slyšela poprvé jejich novou věc s názvem Afrodité – (jó ta Múza Múz :-), chytla mě nějakým způsobem a v hlavě se mi začal tvořit obraz. Hledala jsem ilustrační foto, které by mi vizi pomohlo zkonkretizovat. Chtěla jsem do obrazu zakomponovat i slovo Afrodité a hledala jsem vhodný druh písma... a začal se mi tak trochu zjevovat pan Alfons Mucha (pan Múza? hihi) a jeho secesní plakáty. Nějak se to všechno nakombinovalo, přečetla jsem si posléze text písničky a „nahodila“ svou kresbu...Zde je, prosím, návrh...Spojení slov a obrazu dokonale podtržené hudbou se zhmotnilo :-)....Když jsem tak položila vedle textu můj návrh, napadlo mě, že mi to připomíná ilustrovanou báseň.....Takže odkud se bere inspirace? Kdo to ví, ten nepoví :-D................


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!