středa 15. srpna 2012

Summer Bouquet, revisited


"Letní kytice- II. verze"
                                                    watercolor and pastel, A4    


Když jsem si včera sedala ke svému „malovacímu“ stolu měla jsem v hlavě několik námětů, které bych mohla začít kreslit, ale nakonec jsem změnila plány, protože jsem začala vybírat obrázky, které si vyslouží právo na zarámování a narazila jsem na tuto letní kytici malovanou pouze akvarelem. Když jsem se na ni podívala řekla jsem si, že i ona je vhodný adept do rámečku, ale nějak tomu něco chybí – v hlavě mi zněla věta od mé mladší dcery, která když viděla tento obrázek prohlásila: „ten vypadá, jako bych ho dělala já“ – naprosto jsem rozuměla tomu, jak to myslí :-). Všimla si, že obrázek je malovaný trochu jinak, než většinou maluji a to, že není tak plastický jako vždy. V akvarelové podobě jsem moc nepropracovávala detaily a stíny, které plastičnost propůjčují i ve dvourozměrné rovině. A tak jsem si řekla, ačkoliv se mi líbila ta zdánlivá jednoduchost až naivita obrázku, že tomu ještě nějakou tu další vrstvu přidám. Nakonec ty vrstvy byly tři :). Samozřejmě pastelem. Když se pastel zafixuje akvarelová podmalba stejně prosvítá, takže svým způsobem je akvarelová malba zachována a pastelem ještě povýšena. Kladla jsem důraz především na kopretiny, které jsem chtěla plastické a ostré a ostatní kvítí bylo pouze naznačeno barvou. Líbil se mi kontrast mezi konkrétnem a abstraktnem. Každopádně kdybych toho chtěla dosáhnout cíleně asi by mi to tak nevyšlo...:)                                    
                                                         

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!