čtvrtek 4. října 2012

Cardmaking



Tak jsem si na chvíli z Berlínských reminiscencí odskočila k tvorbě :)...
Cardmaking znamená vytváření přáníček a blahopřání či péefek. Ačkoliv moje tvoření sestává hlavně a především z malby a kresby, občas z malby odbočím k jinému výtvarnému tvoření, a to především k tvoření přáníček pro své přátele. Kdykoliv jsem totiž chtěla poslat nějaké přáníčko svým příbuzným nebo přátelům a zašla do obchodu, nabídka prodávaných blahopřání zdaleka neuspokojovala moje nároky. A tak jsem se vždycky rozhodla raději vytvořit svoje vlastní přání – speciální pro tu či onu osobu. Jako motivy na přání používám své autorské fotografie a reprodukce svých obrázků. Je to možnost mimo jiné, jak přiblížit své obrázky více lidem..V dnešní době  poněkud upadá zvyk zasílat přání poštou, většinou se popřeje smskou přes mobil nebo e-mailem, ale to mi přijde jako hrozná škoda. S kamarádkou jsme se shodli, že když dostaneme přání poštou, vždycky to pohladí na duši. Je to taková hmotná připomínka a miniaturní dáreček v jednom. Když jsem byla malá, tak jsem sbírala pohlednice a přání všeho druhu. A protože v té době se využívala především pošta, tak jsem jich měla opravdu hodně. Nedávno, když jsem probírala věci po mé devadesátileté tetě, tak jsem mezi jejími dokumenty našla krabici plnou pohlednic a přání, které si schovávala. Speciální tlustá obálka obsahovala pohlednice, které dostala od svého bratrance žijícího v Německu, který hodně cestoval. Z každé země poslal tetě pohled. Když po několika desítkách letech viděl tu sbírku pohlednic, kterou sám poslal, tak řekl, že je to pro něho skvělá připomínka, protože si už ani nepamatuje, že na některých místech byl :-). Byl to takový jeho cestovní deník v pohlednicích....Já sama si tedy schovávám všechny přání a pohledy, které obdržím, ale už jich zdaleka není tolik, kolik jsem jich měla jako malá. Mám také plný šuplík všech přáníček a dárečků od mých dětí, které si budu jednou prohlížet jako stará babka :)
A co Vy? Připadá Vám posílání přání poštou jako přežitek nebo Vás naopak potěší, když nějaké dostanete?

Tady jsou některá má autorská přání, která jsou k mání na mém e-shopu na fler.cz:







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!