čtvrtek 11. října 2012

Little Rose - watercolor study

                                                 
Malá růžička - akvarelová studie

Jak jste si určitě poslední dobou všimli, objevuje se u mě stále více studií akvarelem než pastelem. Malá růžička je další v pořadí. U této studie a u předchozích studií listů mám pocit, že se konečně blížím k výsledkům, které jsem si v této technice přála dosáhnout. Mám ráda lehké a jemné akvarely, kdy se především kouzlí ani ne tak množstvím barev jako jemnými odstíny. Je to velká alchymie míchání odstínů barev a občas se mi nedaří přesně namíchat ten potřebný odstín. Velkou roli tady  hraje množství vody použité k naředění a to je něco, co se stále učím.  U techniky pastelu něco takového vůbec není, tam se dosahuje barevného odstínu přidáváním různých barev, kdežto u akvarelu je to spíše ředění a vrstvení. Jedna věc je přečíst si naučnou příručku a vidět v ní krásný akvarel, který byste taky rádi namalovali a druhá věc je pak jít, vzít papír a barvičky a zkoušet a hledat.....ponořit se do techniky, dokud neporozumíme, co po nás vlastně chce.....
Je pátek, víkend je za dveřmi a moje plány jsou ještě skromnější než minule. Stihla jsem se nachladit, takže veškerou energii spotřebovávám na uzdravení se a tak tomu bude i o víkendu. Cesta do ateliéru se proto opět konat nebude. Přesto bych ráda udělala doma nějaké malé studie a navrhla nějaká malá přáníčka k prodeji. Uvidím, jak se bude dařit.
Přeji Vám krásný víkend!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!