středa 19. prosince 2012

Podzimní zátiší – Autumn Still Life



Poslední dobou mě začalo bavit kreslit zátiší, které jsem si sama naaranžovala. V zátiších preferuji spíše jednoduchost námětu než zátiší přeplněné věcmi, ale mám ráda barevnost. Myslím, že v tomto zátiší se mi povedlo obojí. Každopádně posuďte sami.
Zátiší jsem kreslila pastelkami na nový akvarelový papír Canson Montval. Líbila se mi struktura papíru a chtěla jsem zkusit, co to udělá s  pastelkami. Kreslím pastelkami i pastelem tak, že vrstvím různé odstíny barev a ty  na strukturovaném papíru hezky prosvítají přes sebe a dalo by se říct, že vibrují (na fotce, to není tak zřetelné jako na živo). Hlavně u ztvárnění bílé vázy s modrými květy stíny hrají barvami. V zátiší totiž všechny předměty barevně působí na sebe navzájem, takže bílá váza odráží barvy oranžové dýně a ubrusu, ubrus odráží barvu dýně a zpětně ovlivňuje vázu. Proto bílá váza nemůže být „bílá“,protože stojí na barevném ubruse vedle barevných předmětů....Tyto vazby mě hodně baví jak kompozičně tak barevně. Ráda bych toto převedla i do krajinek, ale bohužel v mém portfoliu se jich nenachází tolik, abych si mohla vhodné vybrat (teď v zimě jít ven a hledat vhodný námět není nic moc, pokud třeba prší jako dnes) a tak je pro mě jednodušší naaranžovat si vlastní obraz doma...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!