pondělí 17. prosince 2012

Zrcadlení - Reflection



Tak jsem o víkendu dokončila obraz, který už jste na mém blogu mohli vidět rozpracovaný.
Potom, co jsem se minulý víkend měla výpadek, už jsem měla docela absťák a potřebovala jsem jít v klidu pracovat do ateliéru. Ačkoliv se vánočnímu stresu celkem úspěšně vyhýbám, přece jen je pořád co dělat. V sobotu jsem věnovala čas pečení a rodině a v neděli jsem si utrhla čas pro sebe. Obraz Zrcadlení jsem malovala pastelem a temperou, a je to na chvíli poslední obraz většího formátu (40x50) protože, jak už jsem se zmiňovala, velkoformátový papír došel.
Přiznám se, že jsem se už dlouho s obrazem nenatrápila tak jako s tímto. Nešlo ani tak o techniku, i když malování mraků je určité specifikum a dosáhnout toho, aby mraky byly „živé“ není úplná legrace. Nicméně přesto, že je obraz celkem dobře namalovaný, není v něm to, co jsem očekávala, že tam bude. To něco, co se nedá popsat slovy, ale co malíř cítí, když se podívá na obraz. Ale to se stává. V hlavě je určitá idea, ale zhmotnit ji už je jiná věc – někdy se to daří dobře někdy ne. Tohle je risk, který přijímá každý, kdo se snaží tvořit. Že ačkoliv se snažíte, někdy není výsledek podle vašich představ. Ale už maluji nějakou dobu a něco takového mě neodradí. Vím, že ta práce v tom obraze je, potrénovala jsem techniku a jiný námět a „satisfakce“ zase přijde jindy :)..A je taky možné, že přijde až s odstupem času a s odstupem od obrazu..
Doufám i přesto, že se vám bude Zrcadlení líbit.
A k tomu Vám zahrají Priessnitz mou oblíbenou...


Na jezeře 
houpe se 
loďka malá, 
ve slunečních 
paprscích 
vážka váhá. 

Pod hladinou 
není nebe, 
jenom zebe. 
Pod hladinou 
není nebe, 
jenom hlubina tmavá. 

Má je má touha, 
Tvá je Tvá volba. 



Na jezeře 
houpe se 
loďka prázdná, 
sluneční paprsky 
měsíc odráží. 

Pod hladinou 
není nebe, 
jenom zebe. 
Pod hladinou 
hledáme se 
já a ryba němá. 

Má je má touha, 
Tvá je Tvá volba. 


Má je Tvá, 
Tvá je má. 
Má je má, 
Tvá je Tvá...


lyrics: Priessnitz - Jezero



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!