úterý 19. února 2013

Slunce v duši - The Sun in the Soul


Mám několik zimních námětů na obraz, ale přiznám se, vůbec se mi do toho nechce (možná až bude léto, a já se budu potřebovat schladit :).
 Jsem nějaká celá promrzlá z té dlouhé zimy a aspoň na papíře se potřebuji zahřát barvami. A tak jsem raději zase nakreslila mé oblíbené slunečnice - taková malá sluníčka pro naši duši.
V létě bylo na kreslení tolik námětů, tolik květin, že mi spousta námětů zbyla - a ještě že tak. Těžko bych teď někde sháněla čerstvé slunečnice na zátiší. Aspoň si teď můžu přivolávat sluníčko a teplo. Ale už se těším, že brzy začnu nakupovat tulipány a narcisy a malovat je..
Dnešní sluníčka jsem kreslila pastelkami na podmalbě akvarelem, na akvarelovém papíře Canson Montval. Doufám, že Vás zahřejí, jako mě zahřálo jejich kreslení....Krásný den!
---
I have several winter motives for the painting but to be honest, I don´t want to go for it at all. I am so chilled from this long winter so I need to warm myself with colors at least on paper. So I have drew rather my favorite sunflowers - a little suns for our souls.
In summer I have had a lot of motives to paint, so many flowers I missed to paint- and many motives left. And I am glad. It would be difficult to buy the fresh sunflowers for a still life now. So now I can call the sun and warmth with my drawing. But I am looking forward to buying a  fresh tulips and daffodils and paint them...
These little suns I have drew with colored pencils on watercolor underpainting, on watercolor paper Canson Montval.
I hope they will warm you like they warmed me when I drew them.....Have a lovely day!



1 komentář:

  1. I as well, miss the warm weather so I am happy to see your wonderful flowers...wonderful work!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!