středa 1. října 2014

A zase ty růže......


Já Vám nevím, ale asi cítím jakousi obsesi růžemi nebo co :-).
Fascinují mě svými okvětními plátky, barvami....
Říkám si, že to možná už jiní budou považovat za kýč - růžová růže....jéje, ale já se jich nemůžu nabažit a s určitou nostalgií vzpomínám na chvíle focení v Olomouckém rozáriu před několika lety, tenkrát ještě bez předsádky, jó jak bych se vyřádila dnes.
Ale abych ulovila pěknou růži nemusím jezdit do Olmiku, stačí se koukat na procházce nebo si ji prostě koupit v květinářství. I když je spousta nádherných květin a já je miluju všecky, růže je asi přece jen pasována na královnu, stejně jako lev bude vždycky králem zvířat....
Pamatuju se, jak před spóustou let člověk na trhu o makrofoto nezavadil, natož o makro růží a já dostala dárkem pohlednice z IKEA právě s různými makry růží - nedávno jsem ty pohlednice našla někde založené a já si uvědomila, odkud to moje makro růžové snažení asi pochází....
Dnes už jsou makra všude a právě růže je častým objektem, takže člověk už tady moc nového asi nevymyslí, ale přesto to pořád pokouším.
Možná proto, že růže má v sobě spoustu zajímavých ženských vlastností, je něžná, křehká, ale i smyslná a divoká..(napadá Vás ještě nějaká jiná?)
Dneska se tedy můžete podívat na mou "růžovou" tvorbu, jak kresby,  foto, tak reprodukce či pastel...
Je to taková růžová bilance :-) ani nevím pořádně proč. Možná ale tou růžovou bojuju proti podzimní melancholii, která se střídavě dostavuje, když je uplakané počasí a trošku ve mě vzbuzuje lehkou "paniku", že se krátí dny - to totiž nesnáším - není vhodné světlo na focení, začíná jakási podzimní únava a tělo by pořád gaučinkovalo..:-)
A jak jste na tom s růžemi Vy? Kterou s růží byste si tady vybrali?


"Růžové kapky"
makrofotografie
k mání ZDE

"Ve jménu růže"
kombinovaná technika
k mání ZDE

To jsem zas měla chuť kreslit a taky po delší době vzít štětec do ruky
 a namočit ho do akvarelových barev. 
Ve jménu růže je výsledek takového mixu - trocha barev, pastelek, pastelu i tužky....

"Křehký sen o dešti"
makrofotografie
k mání ZDE

"Bílá královna"
tištěná reprodukce mého pastelu
k mání ZDE

"Intimity"
originál pastel 50x50
k mání ZDE

13 komentářů:

  1. Klidně bych brala všechny :-) procházím zeleným obdobím, takže místo růží mám všude fotky zelené trávy, zeleného čehosi, hlavně světle zelené .... v zimě ji pak vytlačí jako vždy fialová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D tak to je pěkné, díky! Tak to je zajímavé, že máš různá barevná období, je vidět, že vnímáš skrz barvy hodně, já to mám taky, já měla dlouho světle zelené období v bytových doplňcích a cítím, že potřebuju změnu a ještě nevím, kam to povede :-D zatím jsem všude roztahala mořské suvenýry z let minulých a naopak schovala spoustu obrázků :-)

      Vymazat
  2. To je dokonalé... Jedno slovo. Ruže sú veľmi vďačný objekt, určite sa ich drž, pretože tieto výtvory sú... úžasné, skrátka. Hneď by som si jednu vešala nad posteľ. Paráda! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, taková chvála potěší :-D a určitě jsem s růžemi neskončila, nějak mě pořád lákají. Jsem moc ráda, že se líbí!

      Vymazat
    2. Tak to sa teším na ďalšie diela! :)

      Vymazat
  3. Já bych si vybrala všechny! Jedna nádhernější než druhá, růže jsou nejen nádherné, ale také inspirativní. A jak krásně voní! Vzpomínám si, že jako malá jsem tajně chodívala u babičky čichat k jejímu parfému s růží :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Anet!
      Tak to mě těší, že nejsem jediná, kdo pořád bere růže jako inspiraci, já mám pocit,že se nemůžou okoukat, každá je jiná, jinak poskládané okvětní plátky, barvy.....a ty vůně!! Růžová voda je dlouhodobě moje nej a vůbec růže můžu v kosmetice, mám pocit, že mají ten správný aromaterapeutický účinek :-D

      Vymazat
  4. Všechny jsou nádherné,miluji jejich vůni a neznám ženskou, která by se růže nelíbily :-) A jinak pro mě to není kýč, makro fotím ráda a všichni musí uznat, že takovéto detaily z blízka vypadají vždy skvěle :-) Můžu se zeptat, pasparty si děláš sama? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Veri, i když mám ráda snad všecky květiny a fotím makro různých květin, ta růže mě prostě pořád láká a jen tak nepřestane :-D
      Jinak pasparty si sama nedělám, našla jsem po delší době fajn stránky ram.cz, kde mi je udělají přesně na míru obrázku a to je ideál :-) a ceny nejsou vůbec špatné.

      Vymazat
  5. Love these flowers!!! Especially the last rose!!!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!